reede, 29. aprill 2016

Virisen või olen kriitiline?

Virr virr virr virisema. Ja seda virinat tuleb aga isuga, ma ei näe kuskilt lõppu. Oh meid inimhingi küll. EKI andis mulle virisemise kohta erinevaid sõnu, hädaldama, kaeblema, nurisema.

Miks me viriseme? Ma ei virise, minu arvamus on kriitiline – sellisena võiks kõlada vabandus. Kuskohast läheb siis piir virisemise ja kriitika vahel? Mulle tundub, et see on ikka väga õhkõrn. Kriitiline meel peab olema, muidu ei liigu asjad paremuse poole edasi. Samas leian, kui oskan olla kriitiline, siis oskan asjadele välja pakkuda lahendusi või muul moel tegeleda probleemiga. Virisejana teen suu lahti ja nõuan. Ise jälgin eemalt ning kõigele lisaks tegelen süüdistamisega (virisemisega) ning viskan õhku tuhandeid mikse. Nii et õppigem vahet tegema mõistlikul kriitikal ja virisemisel.

Tahad asju paremaks muuta? Aga palun! Hakka tegutsema ja ära näita oma naabri peale näpuga, nagu väike laps.

Mis meid virisema paneb? Me pole rahul mingi antud olukorraga. Mis siis teha? Võiks mõelda kõigepealt tekkinud olukorra üle, mis asi on see nüüd ja praegu, mis mind virisema paneb. Sõnastada enda jaoks tekkinud tunne – enda jaoks, mitte teisi süüdistades. Seejärel mõelda, millised on minu soovid – jälle et ei suunaks seda soovi teiste kaela, vaid paku välja tegevus, kuidas olukorda parandada. Tulemuseks peaks olema koostöö. On ju meie elus tavaliseks saanud, et on inimesi, kes tegutsevad, teevad, organiseerivad ja teine pool on siis selliseid, kes ainult virisevad tegutseja inimese tehtu/tehtava üle. Õppigem siis seda õhkõrna piiri nägema/tundma, tahame ju tegelikult kõik, et elus asjad paremaks muutuks ükskõik siis mis valdkonnas, selleks peame me õppima ka ise asjade parandamisele kaasa aitama ja mõistlikul moel.

Küsimus Teile, kas ma praegu virisesin või olin kriitiline?


Signe

Kommentaare ei ole: