reede, 16. september 2016

Diktaator

Mul on kodus diktaator.

Kes see selline on? Piiramatu võimu kehtestanud kitsa ringkonna toel valitseja. Kas oskate nimetada mõnda diktaatorit? Mul tulid esmalt kohe meelde Hitler ja Stalin, aga ka Julius Caesar, Mao Zedong, Hussein, Castrod. Ja neid on veel. Kui me kaugemasse ajalukku läheme, siis diktaator oli ametikoht Rooma Vabariigis. Ametisse nimetati diktaator sõjalise hädaohu korral. Kes rohkem teada tahab, see uurib ajalugu.

Jajah, mul on kodus diktaator ning ma ei mõista, kuidas õnnestus tal kehtestada piiramatu võim, lisaks keski/miski toetab teda, et ta suudaks valitseda. Olen püüdnud vastu hakata, mõne võitluse/lahingu olen ka võitnud, kuid tundub, et sõda kui selline pole veel lõppenud. Ta on salakaval ja õel. Suudab allutada mind totaalselt enda kontrolli alla.

Eile näiteks tahtsin õmblusmasinaga ainult mõned õmblused teha. Millegi pärast lõppes see minu jaoks kehvasti. Pidin taluma diktaatori füüsilist jõudu. Sama seis on siis, kui mul on vaja autoga sõita. Keset sõitu tahaks lihtsalt kõva häälega karjuda, jäta mind rahule, kaua võib. Veel hullem, kui pean roolis olema mitu päeva järjest, siis tundub see piiramatu võim piiramatupiiramatupiiramatu. On hetki, kus minu diktaator suudab mu tuppa kinni naelutada, sest ma lihtsat ei saa temaga hakkama. Ta ei lase mul keskenduda loetusse, jälgida uudiseid, segab mu mõtteid ning takistab teksti trükkimist.

Karauul ütleks. Ma ei mõista, kuidas üks „rikkis“ käsi võib elu nii pahupidi pöörata. Käis korra paranduses, sai korda. Aitäh sõbranna, et minuga sõitsid. Tuli uus jama järgmisse kohta, siis käis käsi juba sanitaarremondis. Aitäh head inimesed, kes mind kooli-koju sõidutasid ning muul moel toda ühekäelist aitasid. No ja nüüd on siis kolmas jama, olen ootel, mis siis seekord ette võetakse. Aitäh kaaskannatajatele, kes peavad taluma krooniliste valude käes vaevlevat inimest.

See käsi on omandanud mu elus diktaatori rolli. Mida paganat ta mulle öelda tahab?

Ajalugu on näidanud seda, et iga diktaatori võim saab kord otsa. Halb ei jää kestma.

Positiivsust ja usku häädusesse

Signe

Kommentaare ei ole: