reede, 22. jaanuar 2016

Paus

Ma olen pausil.

Mu pea ei tööta.

Ta tahab vist puhata.

Puhata millest? Kui ma isegi teaksin. Mõtlemisest vist. Proovisin vahelduseks lund kühveldada. Ei osanud ja ei saanud ühe käega, teine tahtis vägisi appi tulla, aga ta veel ei tohi. Panin targu siis lumelabida käest. Raamatuvirn on laual, seda hunnikut peaks vähendama hakkama. Tegelikult on tegemist küll ja rohkemgi veel, aga ma olen pausil.

Kas me oskame puhata? Minul on küll mõnikord tunne, et ma ei oska. Nagu eestlasele kombeks, pean kogu aeg midagi tegema. Kui ma midagi ei tee, lähen rahutuks. Enamus ajast tunnen, et 24 tundi ööpäevas on minu jaoks vähe. Mõtteid, mida teha, on peas tegelikult palju, aga mind on ainult üks ja mul on üks pea ja kaks kätt ja kaks jalga ja … . Kui ise puhata ei oska, siis keha ütleb sulle seda ise.

Kas me oskame laiselda? No mida! Teate, Don Marquis, Ameerika romaanikirjanik on öelnud: „ Oh, kui palju tunde raiskame töödele ja muule sebimisele, sõbrad, palun mitte viilida, vaid iga päev ka korralikult laiselda.“ Mõnikord tuleb lihtsalt olla, niisama. Olete kuulnud, et jõude olemine rikastab loovust? Kirjutasin millalgi igavusest. Lubasin igavuse üle järele mõelda. Mõtlesin ja võtsin pausi. Igavust ongi vaja selleks, et saaksime mõelda näiteks välja  mingi huvitava tegevuse, mängu, et siis jälle tegutseda.

Pausi on vaja! Laisklemine pole patt!
Olen pausil ja isuga.

Signe


Kommentaare ei ole: