reede, 9. märts 2018

Jälle üks mõte

Mõnikord on nii, et mõtetes on tühjus. Mõnikord on seda tühjust vaja, et uus mõte saaks kuhugi idanema hakata. Mõtlesin peale ühte vestlust korraks oma kogemuste peale. Olen saanud tunda, mõtelda, otsustada, teha elus üksjagu selliseid asju, mis on rasked. Olen saanud tunda, mõtelda, otsustada, teha ka neid asju, mis teevad hinge rõõmsaks. Mälul on omadus jätta meelde positiivsed asjad. Ma ei mäleta kustkohast ma seda lugesin, no mõnikord ei tee peale lugemist tarkuseterade kohta märkmeid.  Aga mingid negatiivseid kogemusi keha mäletab ja jääbki mäletama. On asju, mis meenuvad siis, kui keegi vajab toetust, mõistmist, nõustamist ning läbi oma kogemuse saad edasi anda abi vajavale inimesele just selle, mida ta vajab.

Meile antakse elus kogeda ja läbi elada nii mõndagi. Oluline on teadmine, et kõik asjad tulevad õigel ajal. Mingis mõttes ei saa me elada minevikus, et oh – miks ma ei teinud nii või teisiti. Aga me saame õppida sellest kogemusest. Alati ei tule see mõistmine ja teadmine koheselt. Mõtleme ju, et milleks seda nüüd vaja oli. Mõne asja kohta võib see teadmine tulla väga palju aastaid hiljem. Miks? Sest arvatavasti oli sellele kogemusele midagi veel juurde vaja, et me jõuaksime asja tuumani.

Oskust peab olema mõtelda.
Signe


Kommentaare ei ole: