reede, 8. detsember 2017

MIDA TEHA EI TOHI?

Ükspäev oli meil kodus arutlusel põnev teema. Teate, ma sain jupimaad targemaks. Kuidas käituda mingites erinevates olukordades? Tavaliselt me teame, mida me teha tohime ja siis teeme seda. Mõnikord ei tea ka, mis me siis teeme? Näiteks kui pannil õli põlema läheb? Kas tead, mida teha? Haarad kopsikuga vett ja tahad kustutada? Kas tead, et sedasi teha ei tohi! Miks? Sest siis tekkib plahvatus ja tuli paiskub kõikjale laiali. Sellises olukorras on kõige tähtsam see teadmine, mida sa teha ei tohi ja kui tead, mida teha tohid, siis on asjad kontrolli all. Oma teadmisega just mitte teha tohtimisest võime pääseda kõige halvemast.

Kas Te olete mõelnud, et tegelikult enamus inimesi teavad, mida mingites olukordades teha ja neid inimesi, kes omavad teadmist sellest, mida teha ei tohi, on märgatavalt vähem. Mõtle mõnele igapäevasele olukorrale.

Keegi inimene lamab tänaval. Sa astud mööda, sest arvad, et joodik, sul ei ole teadmist, et tegelikult sai inimene insuldi. Sa ei tohi teha otsust arvamise põhjal!

Näed poes emaga agressiivselt käituvat last – hurjutad emaga, et too pole osanud oma last kasvatada. Jälle arvad, sa ei tea, et sellel lapsel on diagnoos....

Minu elust näide: lapsel on valikuline mutism. Väga paljud inimesed on andnud nõu teha just midagi sellist, mida antud diagnoosiga TEHA EI TOHI. 

Jne ... jne ... ma ei too rohkem näiteid.
Me teame, mida teha on vaja. Vähe on neid inimesi, kes teavad, mida teha ei tohi.

Mida sina tead?

Mina küll praegu mõtlen, kas ma tean, mida nii mõneski olukorras teha ei tohi.
Signe