reede, 27. oktoober 2017

Loomingulisus

Oleme me loovad? Jah, igaüks omal moel. Mõni on millegipärast loomingulisem, kui teine. Mõni oskab kohe asjadele lahendusi leida, uusi ideid välja pakkuda, läheneda teemale mõne huvitava nurga alt. Ja ometigi oleme inimesed ühel moel.

Miks mõni suudab? Eks olen natuke mõelnud selle peale. Oma elus olen olnud majanduslikult väga kitsastes oludes. Aga elada oli vaja. Sellises hädaolukorras pidin oma pea nii mõnigi kord korralikult tööle panema. Hoian senini oma „ajaloo“ kastis alles lapsele õmmeldud kilepükse. Kõigil teistel lastel olid kilepüksid, minu lapsel mitte ning alatasa oli ta isuga märg. Õnnetuseks läks ühel päeval mul vihmavari katki ja nii, et mingil moel seda parandada polnud võimalik. „Kaltsu“ hulka oli kogunenud erinevaid jopede imeväikseid jääke, millest midagi tegelikult teha polnud võimalik. Aga mina õmblesin nendest jääkidest ja vihmavarjust lapsele kilepüksid. Kas piiratus teeb meid loomingulisemaks?


Samuti meeldib mulle „sattuda“ aruteludesse, kus teema algab millestki ning lõpptulemus pole etteennustatav. Tihtipeale võib selliste arutelude tulemusel jõuda mõne probleemi lahendamisel fantastiliste tulemusteni. Loomingulisus? Tegelikult ei ole ju nendes aruteludes midagi uut, igal inimesel on arutlusel oleva teema kohta miski oma kogemus või arvamus ning koostööd oskavad inimesed suudavad need erinevad arvamused kokku miksida ühtseks ideeks. Sina tead midagi, tema teab midagi, meie teame midagi, mina tean midagi. Ja me ei pruugi olla käsitletava teema eksperdid.

Piiratus võib olla tee vabadusele.

Loomingulisus võrdub vabadus. Vaba hing leiab loovaid lahendusi.

Mõtisklemist.


Signe

Kommentaare ei ole: