reede, 20. mai 2016

Sõprusest



 


oli Ameerika Ühendriikide presidendi abikaasa, literaat ja diplomaat



Kas ma olen iseendaga sõber? Kas Sina oled iseendaga sõber? Ma arvan, et see on jälle üks teema, mille peale me pole mõelnud. Kes on sõber, või kuidas seda siis defineerida? Ma arvan, et sõprus on üks selline hea tunne. Sõbrast sa hoolid, sinu ja sõbra vahel on mingi erilist moodi side, sellele heale ja õigele sõbrale saad helistada kasvõi kell üks öösel. Ta kuulab sind alati ära, kui hästi läheb oskab sinuga asju arutada, et oma murest jagu saaksid. Sõber on see, kes sind oma huvides ära ei kasuta ja sind väärtustab. Aga kui ma nüüd mõtlen, kas ma iseendaga sõber olen? Kuidas seda nüüd küll lahata? Alustuseks pean teadma, kes MINA olen. Mina on üks osa isiksusest. Isiksus, need on minu tunded, mõtted, käitumine. Mul on omad väärtushinnangud ning nende järgi püüan ma elada. Ma tean oma tugevaid ja nõrku külgi. Mina olen näiteks eriti „halb“ kõrgustesse ronija, sest kardan kõrgust. Samas olen julge ka, panen pidevalt ennast proovile. Mõnikord läheb untsu ka see proovilepanek, sest jalad on kõrgusekartusest lausa süldiks läinud. Aga õnnestumisi on rohkem. Olen oma veidrustega tuttav, pean iseendaga läbirääkimisi uute eesmärkide seadmiseks, utsitan ennast neid eesmärke täitma. Ühesõnaga, ma saan endaga ideaalselt läbi isegi siis kui vaja ennast „riielda“. Olen iseendaga sõber. 


Sõber teab, et oled olemas. Ta lihtsalt tunneb sind niivõrd hästi, et ei pahanda kui elad oma „kiiruses“.


Kalli-kalli sõpradele

Signe

Kommentaare ei ole: