Olen väsinud, aga
kirjutan siiski. Miks olen väsinud? Ahhhh, õppimisest. Minu suurim roll näeb
praegu välja igav, istun ainult kirjutuslaua taga kirjutades või siis lugedes
kuskil mingeid materjale. Tööl tuleb ka käia.
Keskkond minu ümber pani
mõtlema sellele, et kui tahan oma lapsi paremini aidata, siis pean minema
õppima. Mis on keskkond? Meid ümbritsev: asjad, tingimused ja suhted – ehk nende
süsteem. No katsu puudega lapse lapsevanemana aru saada ja mõista erinevate
instantside vahel „lappamist“.
Reageerimine sellele
keskkonnale paneb meid käituma. Et kui käitumist defineerida, siis on see
indiviidi nähtavad toimingud, ning stiimul käitumisele võib tulla füüsilisest
ümbruskonnast. Ma otsustasin midagi teha, minna õppima. Ok, siiamaani on asi
olnud loogiline.
Vajasin juurde oskuseid. Ja
neid on võimalik õppida.
Mul on omad väärtused, ehk
siis arusaamad sellest, mis on oluline. Minu jaoks on oluline sära inimeste
silmis, et elus saab ilma vägivallata, õeluse ja vihata. Peate mind nüüd „lootusetuks“.
Ja mis siis. Headus sünnitab headust. Kurjusel, vihal, õelusel on omad põhjused
ja sellega tuleb tegeleda.
Kõik eelnev on ressurss,
mida saab kasutada. Ma tean, kes ma olen ning ma kasutan neid ressursse. Sest mul
on eesmärk. See oli nüüd Diltsi püramiid,
aga tagurpidi.
Tegelikult on lahendused
lihtsad. Peame oskama sõnastada oma eesmärki. Unusta siin loosungid ja
emotsioonid. Eesmärk on sõnastatud tingimuste ja tulemustena, mida on vaja
saavutada.
Mõtelda,
mis on õige,
tunda, mis
on ilus,
tahta, mis
on hea –
selles tunneb
vaim mõistusliku elu eesmärgi.
(Platon)
Probleem?
Analüüs –
kui seda pole, ei saa vaadata ka arengut ajas.
Kaasamine –
kuidas ja kelle jaoks siis eesmärgid sead? Et mina arvan?
Loe veel
korra, mis Platon ütles. Vabandan, kui tekst raske oli, aga ma olen natuke
väsinud.
Signe
Mõttelao riiulis oli jälle enda konspekt.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar