reede, 21. oktoober 2016

Edu ja läbikukkumine

Mis on edu?
Mis on läbikukkumine?
Edu – edasiminek aga ka kordaminek ja tunnustus.
Läbikukkumine – ehk siis ei miski.

Kuidas saada edukaks? Ma ei tea. Pole olnud edukas, veel vähem oskan vastust anda sellele. Samas võiks ikkagi katsuda uuesti seda sõna edu defineerida. Meie tänapäeva maailmas tegelikult kiputakse eduks  pidama seda, mis välja paistab: hea töökoht, karjäär, majanduslik kindlustatus – maja, auto kallid riided. See kui näiteks insuldi läbi elanud inimene on õppinud uuesti oma eluga toime tulema, millegipärast avalikkuse silme all eduks ei nimetada. Minu silmis aga küll. Et siis see, kui inimene satub olukorda, mida võib nimetada „ei miski“, on läbikukkumine. Insult – seis on ei miski ju tegelikult. Ja kui ta suudab naasta igapäevaellu moel, et suudab enamvähem oma eluga hakkama saada, siis leian et ta on tunnustust väärt. Ühiskonna jaoks tänapäeva Eestis on ta siiski kahjuks kui keegi, kes on koormaks. Jah, on asju, milles vajab ta tuge ja toetust.

Oma soovis edukad olla kipume tihti mitte tähele panema endast nõrgemaid. Ütleme et meil on kiire. Ei ole minagi sellest patust puhas, ütlen minagi, et mul on kiire. Ja siis tõmban selle kiire olemisele ruttu augu sisse, ühe osa kiirest jätan praeguseks ja teise osa kiirest lükkan eemale. Kahe kiire olemise vahele saab kenasti paigutada mõne sellise tegevuse, mis teeb kellelegi head. Leia aega oma naabrimemme mure kuulamiseks, leia aega lapsega lauamängu mängida, leia aega hobi jaoks, leia aega tähele panna inimesi enda ümber.

Kardame läbi kukkuda? Ikka. Aga milles läbi kukkuda? Mis see läbikukkumine siis ikkagi on? Ma ei ole saanud edukaks, olen siis läbi kukkunud? Ei ole jah karjääri ja uhket maja jne. Aga ma ei tunne ennast läbikukkununa. Seni kuniks suudan õppida igapäevaelust, näha maailma ning tunda rõõmu inimestest enda ümber, saada inspiratsiooni lihtsatest vestlustest, tegemistest, olemistest, siis võin öelda, et olen edukas – iseenda jaoks ja iseendale. Mul ei ole vaja kellelegi midagi tõestada!

Jah, maailm milles elame on üks, aga meie silmad näevad seda erinevalt.
Natuke lugemist minu tegemistest mujalt ka:

Signe

Kommentaare ei ole: